torsdag 27 december 2012

det söta italienska

En av de första grejerna vi måste göra när vi kommer till New York, är att åka ner till Lower East Side och promenera över Bowery bort till Little Italy för att äta pizza på Lombardi's. Sedan går vi runt hörnet till Ferrara's och äter en cannoli eller tarte eller så. Det är verkligen New York för mig - så långt bort från kommersen kring Times Square man kan komma. Och eftersom alla amerikaner älskar att prata om sitt ursprung ("half Irish, half Italian" - typ så) känns det här så himla genuint trots att det kanske inte speglar det vi många gånger tänker på som amerikanskt och vräkigt.

När jag fyllde år fick jag den här härliga boken skickad till mig från Sandee, så nu kanske jag törs försöka svänga ihop egna italienska bakverk hemma. Pannacotta och Tiramisu i all ära, det finns många fler och bättre desserter jag hellre skulle vilja kunna imponera med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)