tisdag 18 december 2012

älskade victoria

Det finns två affärer där jag begränsade mitt shoppande i London, framförallt för att det var så dyrt. Nu när jag ska till USA om två månader kan jag ju ha is i magen och vänta med att köpa det som är billigare over there.

Tiffany's, till exempel, är ungefär 30% dyrare i England än i USA, och det var lite synd för jag hade planerat att få en julklapp därifrån plus att jag hade tänkt köpa en present. Men det får alltså vänta nu. Julklappen blev något annat och presenten får jag alltså köpa i New York.

Den andra affären där jag verkligen begränsade mig (och fick kämpa för det!) är Victoria's Secret. Dyrare än i USA, och väldigt mycket sämre utbud - även om butiken slår de (många!) USA-varianter jag besökt med hästlängder. Så där sparade jag många kronor... som istället får förvandlas till dollar i februari alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)