fredag 14 december 2012

migränmonstret

Och om man tycker att vi hade en trevlig morgon igår, kan man säga att det inte slutade lika kul. Jag fick åka och hämta Ludvig på skolan eftersom han haft migrän hela dagen till och från utan att någon tagit tag i det - fångar man upp det i tid kan man ofta häva anfallet så det blir lite lindrigare - så han kräktes och grät och sov om vartannat hela eftermiddagen. Så sinnesstämningen här hemma passade rätt bra ihop med utsikten från sovrumsfönstret, kan man tycka.

4 kommentarer:

  1. Vet hur hemskt det är, både för dig och honom. Ibland undrar jag om det verkligen är till fördel att ha haft barnmigrän själv, inte särskilt kul att veta exakt hur vidrig den smärtan är.
    Jäkligt irriterande att ingen tog tag i det också, se till att fixa ett möte runt det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju aldrig haft migrän själv, men det är fruktansvärt jobbigt att bara stå bredvid och se på. Även om man försöker hjälpa så gott det går, är det ju ändå bara att vänta ut att det ska gå över.

      De är medvetna om migränen i skolan, men han har aldrig blivit så dålig som igår, så att han kräkts rakt ut helt spontant. Han hade klagat över huvudvärk till och från hela dagen men ändå repat sig och varit ute och lekt, så de insåg väl inte "faran". Han brukar ju kunna säga ifrån själv när det är på väg att bli för jobbigt, men hade inte gjort det den här gången. Hans fröken ringde och frågade hur det var med honom för hon hade blivit så orolig, så vi kunde prata ihop oss lite om hur de ska gå tillväga så det inte händer igen. Tack snälla Jill för omtanken! <3

      Radera
  2. Anledningen att han kunde vara ute och leka är att blodkärlen krymper av kylan och då minskar smärtan tillfälligt. Vi går ut i kylan med E ibland när vi väntar på att medicinen ska verka.

    Be inte om ursäkt för era resor, vi gör alla våra val i livet! Jag följer er gärna på alla resor samtidigt som jag planerar våra egna resor. Missunnsamma människor är ändå inget att ha! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha...! Jag vet ju så lite om migrän som så, eftersom jag inte har någon erfarenhet kring det tidigare. Ska fråga mitt lilla migränuppslagsverk Jill nästa gång ;) Men det låter ju logiskt det du säger, så man kanske kan använda sig av det som ett slags botemedel temporärt då!

      Nej, jag har slutat be om ursäkt och det ska bli alldeles UNDERBART att komma iväg till New York igen :D

      Radera

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)