onsdag 12 december 2012

what else

Tillbaks i Sverige nu. Hemma i det kalla, vita. Jag är glad över det, och landar ganska skönt i det mörka och tysta.

Vi hade en fantastisk Londonresa, verkligen. Vi bodde i ett område där vi inte hängt förut, och det var verkligen ett skönt ställe att besöka. Hoxton Hotel överträfade alla förväntningar och lite till - vilket gör det till det självklara valet när vi åker till London nästa gång. Dock ska jag då försöka tänka på att vara lite mer L.A. när jag går ner i baren på kvällen; cocktailklänningar, högklackat och rött läppstift var dresscoden. Jag och Pernilla halkade ner i uggs och polotröjor och tänkte hänga lite framför brasan, men eftersom jag aldrig tidigare sett så många snygga och framgångsrika människor per kvadratmeter, kände vi oss lite malplacé och smög oss upp till rummen igen.

Vi har ätit supergod mat också. Platters och pizza på The Yard, brunch på  The Breakfast Club och söndagsmiddag på Princess of Shoreditch (som är nominerad till Michelin-guiden!) - varvat med lite lokala snabbmatshak.

Vi har shoppat duktigt och varit runt och låtit kreditkortet jobba i allt från Chanel och Louis Vuitton till Marks & Spencers och Primark. Julklappar, kläder, julsaker, mat, smink, kokbok, exklusiva teer och shortbread biscuits - ja, vi kom hem med ganska exakt viktgränsmått i resväskorna. Men vi har också köpt en enorm matkasse till en uteliggare vi ömmade för; hundmat, smörgåsar, pastasallad, choklad, chips, dricka, frukt. Speciellt i jultider är det viktigt att dela med sig!

Det sista som inhandlades var lite Starbucks-fika på flygplatsen som jag bjöd barnen på igår kväll; blueberry muffin, rocky road, salted butter pecan cake och brownie. Så onyttigt och gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)