måndag 27 augusti 2012

pokerkungen

Sen skulle vi visst lära göbben spela poker på kvällen. It's never too late, you know. Dessutom borde han hade det där med bluffande i sig, tänkte vi.

Nu hade vi alla förväntat oss att köra någon slags övertalningskampanj, eftersom pappa kan vara lite osocial ibland - men han hängde glatt på och var faktiskt kvar tills slutet, där han hamnade i en segdragen heads up med Pernilla (som vid det här laget var rätt överförfriskad och gamblade glatt). Och eftersom jag var den som åkt ut allra först, blev jag så sömnig så jag gick och lade mig mitt i den rafflande upplösningen.

(Dock var det inte oklart vem som vann fast jag låg nerbäddad, eftersom den lilla fyllekajan på nedervåningen högljutt skröt om vem som tagit hem potten!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)