onsdag 8 augusti 2012

tandläkarbesök

För ganska länge sedan bestämde jag mig för att gå till tandläkaren när jag skulle hit till Thailand. Jag går ju aldrig hemma, av någon outgrundlig dumsnål anledning. Jag har inte varit hos tandläkaren sedan jag drog ut en visdomstand för typ... sju år sedan. Och jag aldrig några problem med tänderna, jag har ju aldrig haft det. Och inte heller haft någon anledning att gå dit. Trodde jag.

Så nu tänkte jag bara gå dit, lite casual, på en undersökning och borttagning av tandsten. Men så hade jag inte mindre än fem jävla hål och ett så stort att jag egentligen borde gjort en rotfyllning. Så jag låg i tandläkarstolen i två timmar! Undersökning, röntgen, rengöring, lagningar och polering för sammanlagt 2300:- kronor. Man tackar! Det mesta är visst fyndpris i Thailand. Trevlig personal, proffsigt bemötande och ren och snygg klinik. Och jag har ju gjort lite efterforskningar innan, om vilken tandläkare som rekommenderas och så, och därför föll mitt val på Sea Smile Clinic. Oh what a perfect smile!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Fin och välskriven blogg du har.
    Usch det där tandläkarbesöket lät inte kul fast priset blev ju inte så farligt.
    Var det dina fem första hål någonsin?

    Trevlig kväll.
    /Pelle

    SvaraRadera

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)