onsdag 15 augusti 2012

kackerlackskras

Häromkvällen satt jag i godan ro och läste bloggar på datorn. Mattias var iväg och kollade på fotboll på något engelskt hak, Ludvig och Love låg och sov, och Molly var iväg på massage. När jag skulle gå ut på loftgången och titta efter henne när hon var klar, såg jag att jag minsann inte var ensam. Vid ytterdörren låg en tiocentimeters kackerlacka.

Skalbaggar är min absolut värsta fobi, och kackerlackor är väl kanske det allra allra hemskaste! Som tur är låg den på rygg och var väl kanske iallafall död till åttio procent - den måste ha ramlat ut från ac:n i taket - och efter ett panik-sms var Mattias på plats för att slutligen ha ihjäl den. Phew!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)