torsdag 2 augusti 2012

moody thursday

Sista dagen i Strömstad nu då. Vi åker hem imorgon när Mattias jobbat klart. Det har gått väldigt snabbt här, så det är lite vemodigt.

Jag har varit uppe med tuppen - framförallt eftersom Ludvig och Love vaknar tidigt, men också på grund av min förkylning from hell. Varje dag vaknar jag med lite adderad jobbighet. Igår var det plus nästäppa, idag är det plus hosta. Jag vet inte om jag ska tycka att det är döjobbigt eller om jag ska vara glad att det kom nu och inte i Thailand. Förhoppningsvis.

Och det är en gråmulen dag där vi förväntar oss en massa regn. Och Mattias och jag blev osams igår över något rätt så trivialt och fånigt - eller nej förrresten, vuxna blir ju inte ovänner, vi diskuterar - men iallafall. Det är något rätt så melankoliskt över det hela. Och jag längtar redan till kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)