söndag 5 augusti 2012

missoni ♥ lindex

Nu för tiden har många stora designers samarbete med mer konsumentvänliga kedjor, där vi vanliga dödliga faktiskt har råd att köpa något som iallafall känns lite lyxigt. En av mina favoriter var Karl Lagerfeldts kollektion för H&M 2004 - det sålde slut på nolltid och såldes vråldyrt på Tradera. Och Stella McCartney har gjort flera helt underbara serier för GAPs barnavdelningar.

Jag fick inte tag på något Lagerfeldtplagg, men ett av mina allra bästa designer-budget-köp är en tunika från Matthew Williamsons kollektion han gjorde för brittiska varuhuset Debenhams för några år sedan. Target är en annan lågprisaffär, fast i USA, som haft många fantastiska samarbeten med stora designers.

I år ser jag alldeles väldigt mycket fram emot Lindex samarbete med Missoni! Här hoppas jag kunna hitta många fina plagg. Ett sådant här fint rosa armband, som säljs i samband med insamlingen till bröstcancerforskningen, blir det iallafall definitivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)