onsdag 29 augusti 2012

decemberresa

Sedärja! Då har vi bokat biljetter till London i vinter. Vi åker en långhelg precis innan jul, vilket innebär att jag faktiskt kan passa på och köpa lite födelsedagspresenter till mig själv också. Jag brukar ju vara bra på det! :)

Även om London kanske är som härligast på våren, är det inte fy skam på vintern heller. Jag önskar jag hade energi till att bygga upp en härlig beskrivning av vad jag förväntar mig, men klockan är rätt mycket och jag orkar inte.

Men tänk er. Julskyltningen på Selfridge's. Krispig luft och varma andedräkter när man skyndar upp från tunnelbanan. Välja ut lyxiga tesorter på Fortnum and Mason. WH Smiths och påfyllning av brittiska chick-lit romaner. Pubar med öppna brasor. Jag längtar.

Jag hade lagt ner ganska mycket jobb på att kolla ut bra hotell och flygpriser och så, och skickat ut på mail till de som vi hade planerat resan ihop med. En del hade förhinder, men några har inte ens brytt sig om att svara, märkligt nog! Men Pernilla, Simon och Jerker ska med - och det ska bli superkul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)