söndag 25 mars 2012

jag ser dig

När jag följde flickorna till efterfesten igår, så gick vi förbi ett ganska mystiskt hus på vägen. Det kom några suspekta typer ut från dörren och hoppade in i en bil och brände iväg. Efter sig lämnade de oss i ett ganska kraftigt haschmoln. "Kände ni lukten?", frågade jag. "Ja, fy vad äckligt, blääää!", fick jag till svar av alla tre.

När jag berättade vad det var som luktade, blev Molly helt hysterisk och började gråta, och ville att vi skulle ringa polisen och hon hade ju haft knark i näsan nu eftersom hon känt lukten, och droger var ju livsfarligt och olagligt och så jätteäckligt. Efter ett litet samtal lugnade hon ner sig, men sedan på efterfesten hade det här kommit upp igen, varpå en av killarna hade klappat henne lugnande och sagt: "Molly, det är ingen fara. När jag var i xxx (utomlands) var det jättemånga som rökte knark och vi kände lukten jättemycket men det var ingen fara, det var ingen som blev konstig. Men om du typ börjar se stora spindlar eller rosa elefanter eller så, så säg bara till."

Stackars Molly som blev alldeles vettskrämd. Men det är bra. Barnen ska väl vara rädda för droger!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)