måndag 12 mars 2012

sagan om teddy

Som om vi inte hade nog i helgen, var det dessutom Ludvigs tur att ta hand om klassnallen Teddy över helgen. Jippiiii!!! Eller nåt.

Vi fick alltså hem en väska med den där nallen (och hans snuttefilt och gosedjur), tillsammans med ett litet instruktionsbrev om hur man skulle sköta om den plus en liten bok där hans helg skulle dokumenteras. Och genast fick jag prestationsångest såklart! Jag kan ju aldrig göra något halvdant. Så stackars Ludvig fick skriva en halv novell och rita fyra bilder innan jag var nöjd.

Och överhuvudtagen var det väldigt seriöst med den där Teddy! Han skulle sova bredvid Ludvig. När vi bakade satt han vid micron och blickade ut över köket. När jag satt och spelade wordefud ville Teddy plötsligt gosa mig i nacken. På Loves kalas ville han ha egen saft och tårta.

Men nu är han tillbaka i skolan. Thank God!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)