torsdag 31 maj 2012

ey you rachael

Vissa perioder dippar man verkligen när det gäller ens matlagning. Inte god dip som man äter nu alltså, utan att man hamnar i ett träsk av aldrig sinande köttbullar och falukorv och fiskpinnar. Nu har ju maten dessutom gått på sparlåga lite halvt i några månader eftersom jag har hållt en viss diet. Och nu när det är dags för grillande och bearnaisesås och kött och potatissallad och mycket annat väldigt onyttigt, försöker jag göra någonting roligt av veckan som kommer iallafall.

Jag får sådana infall ibland, att nej nu jävlar har jag tröttnat på fryspyttipanna idag IGEN, nu kör vi en Jamie Oliver-vecka på matsedeln. Och vips! blir alla genast lite lyckligare.

Nästa vecka har jag därför bestämt att vi ska tanka kärlek och inspiration hos Rachael Ray. Make ahead meals, suppers in a snap, cut your kitchen time in half, weeknight dinner winners. Grilla och chilla. I love it!

(Kan dock lova att jag aldrig kommer bli lika käck som henne i köket. Som tur är.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)