lördag 19 maj 2012

trädgådsliv

Jag har ägnat lite kärlek åt min härliga trädgård också. I rabatterna har jag inte gjort mycket mer än fyllt på med jordförbättring och täckbark - eller jo, jag har planterat några lökar som jag fick av mamma när hon varit i Amsterdam! - och så har jag planterat lite krukor också. Rosa margeriter, fjärilslavendel, petunior och lobelior. Vi kör tjejigt med lila/rosa i år.

Mina odlingslådor är också fullproppade nu! Dels har jag sått morötter, rädisor, sockerärter och rödbetor, men så har jag också planerat plantor med tomater, zucchini och paprika. Vi får väl se vad som tar sig! Men jag vet att det är nästintill växthusvarmt där jag har odlingslådorna och allt växer helt galet bra. Och så har jag påbörjat den lilla kryddträdgården med gräslök, persilja och rosmarin hittills.

Jag älskar sådant här! Det bor en liten trädgårdsmästare i mig. (Och detta är ytterligare ett drag jag fått från mamma, tänk att det uppdagar sig mer och mer sådant ju äldre man blir...!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)