torsdag 5 juli 2012

göbbportion

När vi kom hem från Sunne, samlades det ganska snabbt ett litet hungrigt rövargäng hemma hos oss. Eftersom vi inte hunnit handla än bestämde vi oss ganska snabbt för att åka till Kenneths. Jag är ju ingen korvkioskmänniska alls, men jag fick genast rätt så flott sällskap vid kassan.

"Jag vill ha två köttbullemenyer. En kärringportion och en göbbportion", sa gubben.
"Det finns inga sådana specialmenyer. Vi har med 8, 10 eller 12 köttbullar. Eller om man vill ha en barnmeny är det fyra köttbullar", svarade killen i kassan.
"Då tar jag sex", sa gubben.
"Fast det är 8, 10 eller 12 vi har i menyerna", försökte killen.
Gubben muttrade lite.
"Ja, eller så får du en barnmeny med leksak och allt och så lägger jag till två köttbullar då", suckade killen.
"Dä blir bra rä", svarade gubben nöjt.

Kenneths klientel när det är som allra bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)