fredag 29 juni 2012

std time

Jag har ju som sagt sprungit ganska mycket på vårdcentralen med Molly den senaste tiden, och vissa gånger har hela barnaskaran varit med. En dag sitter vi i väntrummet; jag och Molly bläddrar i några gamla skvallertidningar, Ludvig bygger med lego, och Love sitter och småsjunger förstrött bredvid mig. Så får han syn på en urgammal tant på typ nittio år, som sitter och läser intresserat i en rosa folder. Love tar upp en från bordet han med, så sitter de där bredvid varandra och ser väldigt koncentrerade ut i läsningen.

När vi går in till läkaren tar Love med sig foldern in, och så sitter han och prasslar med den så till den grad att jag knappt hör vad som sägs. Jag tar den ur näven på Love, och tittar vad det är för något han har fastnat så för. Då är det det här lilla infohäftet som han och tanten suttit och läst!


Ja, hjälp vad vi skrattade. Och Love skrattade, för han hade ju gjort något väldigt roligt utan att fatta vad. Men kul var det, det visste han! Ibland kommer han till mig och lägger huvudet på sned och viskar "rosa lappen" och så är det lika roligt en gång till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)