lördag 23 juni 2012

så jävla surt

Igår var det alltså midsommarafton. Först åt vi sill- och köttbullelunch hemma. Ni kan ju gissa vilka i familjen som åt vad. På kvällen var vi på fest hos Palle och Titti, och det var verkligen hur mysigt som helst. Barnen badade, vi grillade och åt god mat, sjöng nubbevisor och hade musikquiz.

Vid halv tolv åkte vi hem. Och kom hem till en översvämmad källare. Då är det någon oerhört dum människa som varit nere i källaren, letat upp nyckeln till pannrummet, och sedan vridit på en kram. Och låtit det rinna. Tio centimeter vatten över hela golvet var alltså vad vi kom hem till.

Så hela jävla dagen har gått åt till att sanera. Och rädda det som räddas kan. Jag är ganska pissed off, kan man säga.

Så istället för att laga kvällsmat gick vi till pizzerian. Och nu sitter jag vid datorn och äter så mycket choklad att jag nästan kräks. Jag vet inte riktigt vad jag håller på med matmässigt, men det känns som någon slags tröst.

1 kommentar:

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)