torsdag 28 juni 2012

sherlock

Lite längre bort på min gata ligger det ett hus som är riktigt jävla äckligt. Och jag bor i ett väldigt helylle-kvarter, så det här är en oerhörd disgrace faktiskt.

Det är ett hus med överväxt trädgård, krossade rutor, trasiga persienner och sopor på hela uppfarten. Typ så. Jag har faktiskt ringt polisen, men de kunde inte göra något efter som "det inte är olagligt att krossa fönster innan ägaren av huset polisanmäler saken". Men sedan fylldes trädgården på med en frysbox full med skräp, och det där har spritt sig så att det i princip blivit en sanitär olägenhet - vilket innebär att en granne ringde till Miljö och hälsa, och nu äntligen verkar det hända något. Igår lyftes några fönster av och ett helt bohag stod ute på gatan. I sällskap av några rätt så tuffa typer.

Och jag är så hemskt nyfiken av mig, och ganska diskret också, så igår på fyllan tog jag på min bästa detektiv-outfit och gick dit och snokade lite med Bizzy. Så kul! Hon vill ju gärna hitta några barn som det är synd om som hon kan knipsa också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)