torsdag 13 september 2012

torghandeln

Så igår när jag skulle åka till den där matmarknaden, var himlen naturligtvis kolsvart - och snart brakade regnet loss. Trots det var jag hundra procent inställd på parmesanost och prosciutto, så jag fällde upp ett paraply och gick och hämtade barnen. Jag hade dessutom planerat att vi skulle åka buss in till stan, eftersom vi skulle möta upp Mattias när han jobbat klart så vi kunde åka i hans bil hem. Och ja... barnen åker ju typ aldrig buss, så det blir ju värsta äventyret... tänkte jag.

Och det blev det ju, på ett sätt. Det tokregnade från sidan så vi var alldeles sjöblöta när vi kom fram till busshållsplatsen. Och sen var det väl inte sådär superkul på torget för barnen, dels för att a) de håller på och bygger upp ett tivoli där men det är inte öppet än, och b) jag hade lovat dem glass på Carli efteråt.

Efter lite strosande och provsmakande kom vi hem några hundralappar fattigare, men med både tryffelsalami, lagrad leerdammer, cannolis och en handgjord lavendeltvål från Provence i påsen. Underbart! Och sedan blev det Carli såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)