fredag 28 september 2012

sigge

Sedärja. Fredag igen. Pluggat, storhandlat och lite lekstuga här på eftermiddagen. Tacos och lite tv. Mitt i det här svennebananlivet börjar jag läsa Sigge Eklunds bloggbok och han är väldigt snygg och svårmodig, och jag slås av hur vansinnigt idiotiskt det är av mig att börja läsa en sådan här bok. Jag är liksom alltid halvt om halvt på väg att vippa över till den mer melankoliska sidan av livet om man säger så (men jag har ju funnit det perfekta botemedlet i och med att jag fick barn), och att läsa en bok som så oerhört känslosamt skildrar livets mörka stunder, avgörande möten och andra eftertänksamma situationer gör att det liksom kryper in något ganska så ont i bröstet på mig. Sen så är det ju höst, så man kan ju skylla på det. Och en massa annat också för den delen.

Men det är trots allt helg nu, och jag har två av tre barn hemma. Molly är nästan aldrig hos sin pappa längre, men nu ska hon vara där tills på söndag iallafall. Storasyster G från England är här nu och ett tag framöver, så det lockar ju såklart litegrann.

Helgen är nästan fri från måsten. Ludvig och Love ska på teater med sin farmor imorgon, och på söndag ska vi flytta lite åt Mattias pappa som äntligen fått plats på ett äldreboende. Och så är det simskola. Arsenalmatch. Håhåhå. Kanske hade vi en del att göra ändå.

1 kommentar:

  1. Jag fick en voucher sist när jag handlade på RL, men ser att det pluppar upp en 25% rabatt på ganska många varor om man fyller i koden RLLIVING12, men inte på alla varor. Men välj varor som har den koden så får du rabatten. Rätt många varor för övrigt.

    SvaraRadera

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)