söndag 2 september 2012

önskelista, del ett

Haha, här är ännu ett drag jag fått från mamma: Att börja planera julklappar redan nu. Det är den 2 september och jag har redan hunnit köpa ett par stycken. Men jag är ju lite så; jag gillar att förbereda och planera. Och att sprida ut utgifter lite över hösten.

Det bästa jag har gjort var ett år när Toys 'R' Us hade lagerutförsäljning, och jag åkte och köpte massor av superfina grejer till bra pris som jag lade i en låda hemma. Så varje gång något av barnen skulle på kalas, var det bara att plocka något ur lådan. Galet skönt att slippa stressa iväg varje gång - plus att det blev ju väldigt fina presenter eftersom de köpts så billigt! Tvåhundrafemtiokronorsbeyblades för en femtiolapp, liksom.

Men en grej som är väldigt svårt för mig är att önska mig egna saker. Jag köper ju det jag vill ha, liksom. Fast det finns några saker jag vill ha. Några lättsmälta chick-lit böcker till exempel. Behöver inte ens tuggas! Och så bra att läsa i januari, när man är på vippen att bli deprimerad varje år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)