onsdag 19 september 2012

ständig längtan

Jag vet att jag inte ska klaga. Jag reser mer än vad många andra i min närhet gör.

Men jag kan inte hjälpa det. Det river och sliter i mig varje dag, av längtan till New York. Speciellt så här års! New York är alldeles extra fantastiskt på hösten. Och det var ju faktiskt där vi gifte oss för sju år sedan.

Och trots att vi har London att se fram emot om tre månader, sitter jag som på nålar och hoppas att den där Norwegian-satsningen blir av. Nu är jag ju inte dummare än att jag fattar att för tvåtusen spänn tur och retur får man ingen mat, måste vara borta länge och inte ha något bagage, men ändå. Tänk om det skulle kunna bli en resa dit nästa år någon gång!? Hittar vi något riktigt bra kanske det blir så, trots att vi egentligen sparar till Florida igen - fast till våren 2014. Och så länge kan ju inte mina tattargener vänta på en resa!

1 kommentar:

  1. Jag går också med ett ständigt ressug. Och vi sparar också till Florida, men till sportlovet 2013. Dock ser det mörkt ut just nu. :-(

    SvaraRadera

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)