lördag 8 september 2012

den rosa kocken

Vi spenderade hela förmiddagen med att lounga omkring hemma. Jag bakade lite, barnen spelade tv-spel, Mattias lyssnade på podcasts.

Efter lunch åkte jag och Mattias till stan, och det var riktigt sådär härligt soligt höstväder, och vi är så sällan på stan så helt plötsligt kändes det nästan som... en höstdag i New York. Eller kanske inte riktigt. Men det var väl att vi strosade omkring utomhus med en massa människor. Ha!

Och efter att ha köpt två par skor, fempack strumpor, regnjacka, en tröja, en burk hårvax och lite charkisar till kvällen, åkte vi hem och jag liksom halvdog av akut trötthet. När jag piggnade till igen, gick jag ner och möttes av ett fint dukat bord, tända ljus och en make som stod i knallrosa förkläde och lagade chicken parmigiana. Vilken obeskrivlig lyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)