tisdag 28 februari 2012

smaklig spis

Får jag lov att presentera Dagens Middag. Jag brukar kalla det rester, men efter att ha hämtat lite inspiration från skolkök den senaste tiden, har jag insett att det låter aptitligare att kalla det buffé.

En aspekt jag väljer att ignorera är att detta även kan ses som maträtter som inte var goda nog att äta upp första gången de serverades, men att det blev så mycket kvar att man inte hade mage att slänga skiten (inte ens jag, som hivar allt), så man lade det i en bytta i frysen för att ta fram vid ett senare tillfälle. Och att man då inbillar sig att det ska vara godare andra gången det serveras. Efter att alltså varit fryst och blivit micrat. Herregud vilken logik.

Men wtf, här har vi alltså dagens: Kyckling med ris, amerikanska pannkakor, pasta carbonara med ärtor, pasta marinara med parmesanost och lite jeyuk bokkum (något koreanskt- nya dillen för övrigt). Bon appetit eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)