söndag 12 februari 2012

trasbyxa

En sak har jag aldrig förstått: när ungar har lappade knän på brallor. Jag som haft en dotter som aldrig någonsin fått hål på brallor - tajts, strumpbyxor, och definitivt inte slittåliga jeans - har undrat hur fan det gått till när det ständigt frasat sig på mitten av många jämnåriga barns brallor.

Här sitter jag då med facit, kan man säga. Ludvig har fyra jeans som det gått hål på knäna bara senaste månaden. Köpa nya då, eller lappa? Det är frågan. Jag har köpt några nya byxor, men tänkte försöka fixa ett par av de gamla också. Eller så är det lite modernt med slitet. Jag vet inte.

Men frågan är varför det blir så här? Är det dålig kvalité? Eller hasar sig killar fram på knäna på ett annat sätt, när de sitter på golvet och snurrar beyblades eller leker med Ninjago-lego?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)