måndag 20 februari 2012

londonlängtan

Jag saknar London. Jag har inte varit där på snart ett år, vilket är helt galet eftersom vi tidigare ofta varit där ett par gånger om året! Men det är andra tider nu.

Jag längtar dit som en tok ändå. Jag längtar efter att gå längs Oxford Street och stanna på varannan butik. Att stanna på Starbucks och äta morotskaka, eller på en pub så att Mattias tar en pint. Att beundra den brittiska arkitekturen. Att ligga på hotellrummet på kvällen och äta wotsits och kolla på engelska talkshows. Att springa in på Hamley's och längta så mycket efter barnen att vi köper tio presenter var. Att ta en take-out indian curry. Att gå på museum. Att ta tunnelbanan till Arsenal och ta en promenad i området. Att fönstershoppa på Bond Street - eller gå in på Tiffany's och köpa med sig något litet hem. Att fnissa över den engelska hotellinredningen. Att äta Sunday roast. Typ sånt.

Jag längtar väldigt mycket till Fortnum and Mason också. Brittisk överklass när den är som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)