onsdag 22 februari 2012

playmate

Herregud vad jag har torkat rumpor och tvättat kladdiga fingrar idag. Men framförallt har jag lekt!

Först skulle jag vara rektor. Och jag skulle vara sträng. Ett barn ville att jag skulle vara vampyrrektor och bita huvudet av de elever som inte skötte sig.

Sedan skulle jag vara skolsyster (men förvandlades vips! till allmänläkare/ortoped/kirurg). Jag fick ge sprutor mot magsjuka, sy fast nackar som brutits, plåstra om stukade ben och ge flytande medicin mot armbågar som vridits ur led.

Fin barngrupp och trevlig personal. Me like! (trots den något obekväma resan)

Och nu har jag precis nattat mina egna två små gullungar, hjälpt Molly med lite läxor och plockat i ordning. Så nu ska jag ta en mikrodusch och bänka mig i soffan framför Sveriges Mästerkock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)