torsdag 3 januari 2013

klisterkinden

Vi är fortfarande lediga, jag och barnen. Mattias jobbar såklart men vi andra chillar mest. Jag har inte så många andra val heller förresten! Den 1 januari städades nyårsfesten och julen och all övernattnings-stökighet bort. Och alla sängkläder byttes, dukar tvättades och nya blommor ställdes fram. Och i samma veva hände det visst något med ryggen, så jag har rätt så ont när jag ska böja mig ner.

Dessutom så är det aptrist väder ute, plus att Love fått något slags torrt eksem i ansiktet - de drabbas väldigt ofta av väldigt torr hud på vintern både han och Ludvig, men den här gången säger Love att det är en godisbit som klistrat fast sig och irriterat honom på ena kinden på nyårskvällen (man vet ju aldrig, det kan ju faktiskt vara sant!) - så det här med hemmahäng känns rätt befogat. Och jag får liksom smörja in honom med 24 hour dry skin rescue balm som jag köpt i USA och som är bra men rätt så kladdigt, så därför får det långhåriga kärleksbarnet gå med luggen i tofs så det inte ska klibba fast.

Han är inte glad men det är jag! Haha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)