lördag 5 januari 2013

fina maison

Jag var aldrig riktigt ute och stressade under mellandagsrean. Jag har gjort den resan väldigt många gånger, men kommer alltid fram till samma saker: 1. jag gillar inte hysteri, 2. jag gillar inte huller om buller-affärer där alla sliter i samma plagg som ligger rörigt slängda på ett bord, 3. jag har aldrig ork att bläddra igenom alla rader med kläder där det finns ett ex av varje och viktigast av allt: 4. var det aldrig tillräckligt bra att köpa till fullpris är det antagligen inte värt det nu heller.

Dock har jag lyckats köpa Didrikson-vinterkläder till barnen för halva reapriset uppe i Charlottenberg häromveckan (och jag grämer mig över att jag inte passade på att fylla på med regnställ, vantar och gympakläder också, men men...), som de kan ha nästa vinter. Och så har jag köpt en tröja till mig själv från en webbutik.

Maison Scotch gör alldeles fantastiskt fina kläder som säljs både på Paviljongen och CGC i stan, men också på nätbutiker som Nelly och Bubbleroom. Lite luriga och små i storlekarna, men fina och sköna vardagskläder som många gånger kanske är lite mer dressy. Den här toppen blir dock perfa till jeans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)