måndag 14 januari 2013

j'adore paris

Jag är mitt emellan två kurser och ska jobba hela veckan. Så himlans lyxigt att hamna på samma avdelning varje dag! Jag tycker det är rätt jobbigt att hatta runt mellan olika förskolor annars. Nya barn, nya pedagoger, nya miljöer - man hinner aldrig komma in i det innan det är dags att byta.

Ny vecka, ny energi som ska samlas. Man blir inte lycklig över det här vädret alltså.

Men så plötsligt dyker det upp en jobbresa för Mattias med kort varsel, och vips! så blir även jag medbjuden bara så där. Och det är verkligen ingen dålig resa, för vi ska till Paris redan nästa helg!!! Det är så ofattbart och lyxigt mitt i deppiga januari att jag känner mig helt bananas inombords.

Jag har varit i Paris flera gånger tidigare, men mestadels när jag var barn - vilket gör att jag mest har minnen av Triumfbågen och Eiffeltornet som några bilder i fotoalbumet. Dock minns jag faktiskt att vi besökte Sacre Coeur, kyrkan som ligger högst uppe i Montmartre. Det var oerhört mäktigt (och jobbigt från promenaden!) att komma in på en sådan helig och tyst plats mitt bland alla turister. Jag vet att vi tände ljus och köpte med oss radband med krucifix på.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska förvänta mig från denna resa, eftersom det är en jobbresa som sagt, men jag hoppas att vi kommer hinna med lite sevärdheter så att vi kan få lite nya och egna minnen från Paris!♥ Det enda som är lite synd är att vi åker dit med väldigt begränsad budget, eftersom vi måste hålla igen tills vi ska till New York. Men jag tror att det blir andra fina upplevelser istället!

Och jag är verkligen så himla glad att jag får följa med. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)