måndag 1 oktober 2012

sister bliss

Molly har en storasyster på pappans sida - den hon brukar åka och hälsa på i London på somrarna. Hon heter Gemma och har helt plötsligt blivit hela whooping tjugo bast. Vi har känt varandra så länge hon kan minnas. Och den här lilla snäckan har minsann dragit i barnvagn när hon var liten.

Klokare och finare tjugoåring får man leta efter alltså. Och visst är de väl lika!? Molly har faktiskt växt om henne under sommaren, men så är vi ju ett dvärgsläkte hela bunten också. När jag var tolv var jag längst i klassen av tjejerna. Men det stannade där! Nu är jag allra oftast den som är kortast.

Det är något alldeles speciellt med systerskap. Det behöver inte alltid betyda att man har ett blodsband, mer en ömsesidigt förståelse för vad man går igenom i livet. Det är också någon som alltid finns där för en, oavsett vad som händer. Det kan vara någon man umgås med varje dag, eller någon som man pratar med någon gång om året - relationen är lika kravlös och självklar ändå.

Jag har tre systrar men bara en som ligger mig riktigt varmt om hjärtat tyvärr (av olika anledningar), men jag hoppas och tror att Molly kommer ha ett likadant förhållande med sin syrra även när de blir vuxna.♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)