tisdag 16 oktober 2012

fotograferingsdags

Efter en halvdag med redovisningar på uni igår, var det dags för ett av årets största stressmoment: fotografering på dagis. Även om det brukar gå bra är det så väldans mycket som ska fixas. Det är rena tröjor, vaxfrisyrer och lite förmaningar om vilken min man bör ha. ju fler barn, desto svårare att hålla dem i schack samtidigt i det där blixtrande ögonblicket. Molly blundade, Ludvig gjorde grimaser och Love skrattade tillgjort med munnen som ett gigantiskt O så man kunde se ända ner till polyperna typ. Det blir ju nästan som ett skämt när jag kommer där med de där tre små jokrarna (eller ja, två små iallafall, Molly är i princip lika lång som mig nu) där ingen kan vara seriös. Och jag gör ju inte saken bättre heller, när jag står i minirummet i vinterjacka och svettas som en gris över att Loves tröja ligger fel och korvar sig över hela halsen och fotografen bara tar kort efter kort och verkar helt nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)