fredag 2 november 2012

@vasastan

Vi har tagit en liten tripp till Stockholm över helgen. Jag vill gärna få det att låta lite härligt och spontant, att vi liksom är lite wild and crazy och bara stuvar in kids och packning i bilen och drar.

Så är det dock naturligtvis inte. Jag planerar och planerar livet så huvudet går i bitar snart. Och den här helgen har vi alltså bytt lägenhet med Mattias syrra Jessica och hennes Gunnar. Det innebär att vi bor i en stor lägenhet precis vid Odenplan ända till på söndag, samtidigt som de är inackorderade i vårt betydligt enklare bohag i Karlstad.

Vi har lite planer imorgon, men ett av de viktigaste stoppen gjorde vi redan i eftermiddag: Täby Centrum som har en alldeles fantastisk galleria! Jag var naturligtvis sjukt sugen på att gå till en av mina absoluta favvoaffärer Sephora och handla upp hela sparkontot, men hejdade mig av två anledningar: Det var dåligt utbud. Och det var ganska dyrt - om man inte köpte Sephoras eget märke - och många av de produkter som kostar typ hundrafemtio spänn i USA får man snällt hosta upp fyrahundra för här. Tack, men nej tack. Fast helt tomhänt kan man ju inte gå hem!

Småbrollorna var trötta men rätt duktiga, trots en massa tråkiga affärer. Nu har de precis ätit en indisk brakmiddag och gått och lagt sig, så nu lägger sig lugnet. Och vi måste sova ordentligt inför imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)