söndag 25 november 2012

tillsammans värmer vi karlstad

Fantastiska Andrea Durakovic Cisterna som anordnat
denna insamling. Vilken raring! ♥
Ah, ännu en berg-och-dalbane-dag där jag var ner till min fina vän Andrea's event på CCC. Något som började som en insamling av vinterkläder till hemlösa, men som växt sig så stort att även människor med ekonomiska svårigheter har fått komma och hämta alla typer av kläder och annat. Och så hade de kommit i kontakt med en mamma som skrivit en insändare i VF, och som jag åkte ner för att överlämna ett presentkort på McDonald's till. Tack snälla Patrik Hjelte för att jag fick möjligheten att förmedla detta!

Det var flera andra Karlstads-företag som gått med och sponsrat med olika saker, och det var verkligen behjärtansvärt tycker jag! Konstigt dock att de stora kedjorna överlag sa nej, medan de mindre butikerna gärna ville vara med... borde vara tvärtom kan man ju tycka! Sen kan man även undra hur det kan komma sig att privatpersoner och företag ska se till att människor får en dräglig jul, eller liv - för vad hände med staten och dess ansvar för medborgarna? Det är hemskt hur det ser ut i det här landet, med utförsäkrade vuxna och ökande barnfattigdom. Solidaritet och medmänsklighet rimmar jävligt illa med hur läget ser ut på riktigt, men det verkar vara väldigt lätt för våra politiker att totalt tappa verklighetsuppfattningen om hur många vanliga familjer lever idag... usch.

2 kommentarer:

  1. Bra rutet min fina svärdotter <3

    SvaraRadera
  2. Synd att dom redan nominerat "Årets brysigomare Karlstad", annars hade vi kunnat nominera Andrea :)Väldigt fint av henne

    SvaraRadera

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)