lördag 28 april 2012

maraton

Fiiii fan vad jag har saknat internet. Jag ska försöka mig på en uppdatering. Ok.

Åkte hemifrån i onsdags morse,och var inte framme i Orlando förrän ganska sent på kvällen amerikansk tid. Lite förseningar och krångel (bla eftersom varenda tulltjänsteman både i Sverige och USA var helt övertygade om att vårt resesällskap Magnus var terrorist). Lägg till en galet skumpig resa som var som värsta bergochdalbanan, där jag satt likblek med en spypåse krampaktigt i näven och kallsvettades. Fast allt är ju glömt nu såklart, när vi är i The Sunshine State!

Torsdag då. Jag började dagen kl 03.20 som sagt, och irrade runt rastlöst och vek tvätt, gick ut med sopor, ställde rätt skorna i hallen och så. Som hemma fast annorlunda, typ. När de andra masat sig upp åkte Mattias & co till konventet, och jag, Bizzy och Magnus åkte till Walmart och handlade lite. Där det fanns en liten McDonald'srestaurang inklämd nere vid frysdisken bara sådär.

 Sedan tog vi oss till Millennia Mall en liten snabbis för att shoppa lite A&F till Molly.

Sen hamnade vi på Loews Pacific Resort för en liten drink innan vi skulle vidare till konventet.

Å väl på konventet var det mat, dryck och underhållning i form av konsert med bland annat Seal, Kelly Clarkson och Keith Urban.

Och i fredags tog vi vårt pick och pack och styrde kosan mot Miami efter ett ansbbt stopp i mallen. Efter en lunch på TGI Friday's där vi åt tvårätterslunch för sjuttio spänn.

(Och där jag även upptäckte att min plånbok var borta. Fick dock tillbaka den med pengar och allt eftersom jag glömt den inne på Macy's en stund tidigare. Phew!)

Framme i Miami Beach checkade vi in på världens mysigaste och finaste hotell precis vid stranden!

Sedan trotsade vi alla vädergudar och gick ner och badade. Det är apvarmt men väldigt mulet här. Men vilken stad! Känns skittråkigt att åka tillbaka till Orlando redan. Men där väntar ju solen...!

Iallafall åkte vi till Fort Lauderdale på kvällen för att äta middag på Casablanca Café, aka den där restaurangen där jag åt den smått legendariska valnötskycklingen med saffransrisotto (för er som följt blobben ett tag). Och så det viktigaste av allt: Bosse popped the question!!! Nere på stranden förlovade de sig, de här turturduvorna. Så fint, och bra. Världens bästa ♥

Nu ska jag å Bizzy ta en morgonhajk för att spana in området medan Matta å Bosse fortfarande slaggar. Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)