onsdag 4 april 2012

bläckfiskmamman

Helt plötsligt gör vi sista praktikdagen imorgon! Fem veckor har liksom bara svischat förbi. Jag fattar nada, som vanligt. Men det har varit så jävla mycket påställ de senaste veckorna, plus att jag har jobbat igen mina praktikdagar då jag var sjuk. Det har alltså varit långa dagar och fullt med grejer även när man kommit hem. Jag stressar över allt som ska ske inom den närmsta tiden.

Helgens bröllop. Rapporten som ska skrivas nästa vecka. Båtresa med barnen och mamma. Sommarledighet. Floridasemester och alla förberedelser. Blanketter som ska lämnas in till dagis och skola. Utvecklingssamtal. Mollys alla prov. Det skulle behövas grovstädas hemma. Deklarationen. Planera någon typ av ytterligare sparande till långsemester. Barnvaktandet. Fönsterputsning. Rapport som ska skrivas när jag är i Florida. Föreläsningar jag missar när jag är bortrest.

Typ så. Jag är så seriös så jag spyr på mig själv. Jag önskar att jag bara kunde släppa tyglarna lite någon gång, och låta det bli som det blir. Det ordnar sig ju ändå till sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en kommentar eller ställa frågor. Frågor som ställs här, får också svar här! :)